Tuesday, March 1, 2011

Interview hmmm.xnak dah..

For your information uitm arau mengadakan sesi temuduga untuk jawatan pembantu tadbir keewangan dan perkeranian operasi, pembantu makmal pada 28 Feb 2011..start pada pukul 8.30pg..7am"nurul!!x bangun solat subuh?hah?interview pkul brapa?hah?mintak2 la doa bagi dapat kerja!Dok tido je!"Mak saya cakap..7.30am "teeeeeeeeeeeeeeeeet!teeeeeeeeeeeeeeeet!teeeeeeeet!" Alarm bunyik buat kali ke 6 sebab buat snooze every 5minit.. 8am"hoh! Lammbat! Lambat..ish3"...mandi,gosok gigi,sabun2,cuci muka,terbesar dan terkecik,pakai towel. 8.15am iron baju kurunnnn..kena ayu2 sleeping pegi interviu kerajaan,agaknya la kann.. Pkai bedak sikit nanti muka busuk,eye liner sikit kasi jelingan manja,lip gloss skit kasi bibir ala2 Angelina Jolie.oke saya dah siap...


8.30am Vrooommmmmm2! Tertekan pedal minyak start enjin kete mak..vroom3 lalalaala vroom2 main tekan2 dulu then jalan...8.45am benti beli surat kabar Harian Metro sebab kakak saya kata kena tau isu semasa di surat kabar pada hari berkenaan dan hari seblom2nya..9am smpai dengan bangga tutup pintu kereta baju kurung berkedut x sedar tersepit pintu time beli surat kabar.. Baju coklat kasut biru baru orang ingat..wehkehkehkeh. Cari makmal komputer 3 untuk ujian komputer.wah orang rmai yang dah masuk..masuk dan ditanya "siapakah gerangan tuan hamba?"eceh....pakai baju kurung terus jadi klasik gitu! tipu je...sekali nama saya list untuk group 3 dan ujian 11.30am?? Haaaa kan dah cakap,datang awal bt apa..oke jum tunggu..


Tiktoktiktoktiktiktik 11.30am..eh2.xdela lame sangat tunggu kan..2jam setengah je...tak lama kan.ceh..sejuk gile le makmal komputer nih, jari rasa nak beku je."Anda diminta menaip surat pada lampiran A mengikut format yang ditetapkan selama 10minit" mane sempat?tipu la cik nih!(Dalam hati je saya cakap)..keadaan sunyi sepi,yang berbuyik hanyalah keybord "ketuk ketak ketak ketuk ketak ketuk" macam tgh lawan sape paling kuat.. Saya terus cuak dan teruja! Hebatnya korang boleh type laju2..saya x nak kalah!saya pon boleh laju,tapi banyak salah..wowowowo biar lambat asal selamat.."Masa tinggal 1minit" warh! Tiba2 jari beku jadi pantas sepantas 10meter seminit!laju ke?ehehe "tuktaktaktuktaktaktuktak.siap!"Cool kn.Kihkihkih hebat kot.siap sebab presure orang seblah type laju.lepas tu buat table format exel.saya dh le lemah sikit exel nih."Masa dh tama" tada! X siap......


12.30pm.oke sekarang nak kena interviu plak,lama gile le tunggu turn smpai pkul 3 baru msuk.bla bla bla dan bla.pukul 4 baru habis.habis sakit semua,sakit perut x makan,sakit pundi kencing x mnum air.7jam.Lame kot...mesti fikir 2 kali lepas nih nk pegi atau x.huh letih tido.bye