Monday, October 18, 2010

hurm?

Lama x update,pc saya rosak.FYI saya dah resign.Now saya jobless.bagus..Saya bukan lah malas kerja,rajin sangat pon x juga.Tapi saya x boleh duduk dan pretend cam ada keja time bos datang padahal memang xda kerja.Lagi kalau xda kerja,xda orang nak berborak,duduk diam depan pc,mulut busuk sebab x bercakap.x boleh.memang x boleh tahan..Jadi saya quit.Balik kampung ikut mak pegi langkawi..

Mak dah lama nak pegi langkawi dari kami adik beradik kecik sampai lah besar.Mak nak beli pinggan mangkok untuk wedding kakak saya bulan Desember nanti.Jadi kami sewa kereta dari kawan saya yang tinggal d langkawi.Dari kuala Perlis naik feri RM18,tambang makin mahal.Dulu tambang Rm12 masa saya hantar adik saya jumpa kawan d langkawi.ceh..buang masa saya..Oke,mak memang suka buat lambat,almaklumlah,orang tua..Mak x taw jalan,kami semua x taw jalan,jadi saya buat2 pandai.Saya round satu langkawi,oke now saya dah taw jalan.kecik je pon.... Sampai tempat beli pinggan,muka mak happy.mak x sabar nak rebut pinggan.sabar mak sabar..

Pinggan mangkok memang banyak,pening saya tengok.Orang memang ramai.Mak pegang sini tengok yang sana,pegi sana tengok yang sinun,mak rambang mata.Mak start pilih pinggan,dari hujan renyai,hujan lebat,smpailah hujan reda.mak x habis pilih lagi.saya tidak penyabar.tahap kemarahan meningkat perlahan2.mak pilih lagi.pilih macam kami ada bot persendirian untuk bawak balik semua barang mak.Kami 4 orang,semua lemah,kecuali saya.saya kan cool..jadi semua barang saya angkat lebih.kan saya dah cakap,saya tidak penyabar..saya start membebel,mak terus pening..kakak pon bising.saya x nak kalah,saya lagi bebel.mak ajak balik.saya drive,jadi saya bengang.barang x muat kereta.saya bebel lagi.Mak sakit hati,terus lepas angin.semua dalam kreta mintak nyawa.wahahahhahaha terus semua x jadi mengamuk..kan dh cakap,mak cool,ada cara sendiri leraikan pergaduhan..isk3

Terus pegi jeti,fery balik kuala perlis pukul 5.30pm..Kalu pegi langkawi haruslah menginap 3hari 2malam,sangat penting kalau x sanggup kena tax.kami x tau,jadi trpksa byar tax 30% dari harga barang2.Atas budi bicara,tax dikurangkkan...jadi bayar sikit je..Smpai kuala Perlis ayah ambik dekat jety then balik rumah.Saya x mau lagi pergi langkawi untuk beli pinggan..tidak...